حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حمایت رؤسای دانشگاه‌ها از دستور لغو تفکیک جنسیتی

رؤسای دانشگاه‌ها پس از نامه رئیس‌جمهور و اظهارات وزیر علوم درباره توقف طرح عدم اختلاط در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بر این باورند که جداسازی کلاس‌ها از قدیم مطرح بوده تأکید کردند که تابع دستورات وزارت علوم هستند و تا اعلام بعدی اقدامی صورت نمی‌گیرد.
به گزارش مهر دکتر کامران دانشجو وزیر علوم هفته گذشته پس از نامه مخالفت رئیس‌جمهور با جداسازی کلاس‌های دانشگاه‌ها صراحتاً اعلام کرد: «رئیس‌جمهور فرمان توقف و جلوگیری از آن را صادر کردند که توسط مسئولین وزارت علوم و نیز رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به گوش جان شنیده شد و دستور وی بی‌‌وقفه اجرا می‌‌شود. »
رؤسای دانشگاه‌ها پس از اطلاع از نامه رئیس‌جمهور در بیانیه تازه‌ای از نامه دکتر احمدی‌نژاد حمایت کردند. در این خصوص رؤسای 12دانشگاه کشور نظرات خود را درخصوص اجرای طرح اختلاط جنسیتی در دانشگاه‌ها و اجرای آن اعلام کردند. طرح جداسازی کلاس‌های دانشگاه‌ها از منظر علیرضا رهایی - رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر - نیازمند برنامه‌ریزی کارشناسانه‌ای در وزارت علوم است. رهایی در خلال گفته‌های خود تأکید کرد که اجرایی کردن این طرح نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد تا باعث آسیب‌های علمی در دانشگاه‌ها نشود و در اجرایی کردن آن تعجیل نیاز نیست. احمد اکبری، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان از تبعیت این دانشگاه نسبت به دستورات رئیس‌جمهور و وزارت علوم خبر داد. رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به سخنان وزیر علوم و نامه رئیس‌جمهور تأکید کرد: تابع دستورات وزارتخانه هستیم و جداسازی را متوقف می‌کنیم.
محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز پس از انتشار سخنان وزیر علوم و انتشار نامه رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه طرحی به عنوان «تفکیک جنسیتی» در دانشگاه‌های کشور تصویب و حتی ابلاغ هم نشده است، خاطرنشان کرد: نیت وزیر علوم به حداقل رساندن اختلاط دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌هاست و در برخی کلاس‌ها که گنجایش داشته باشد به حداقل رساندن اختلاط اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه دامغان نیز پس از تأکیدات کامران دانشجو با توجه به نامه رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما برنامه جدیدی برای اجرای این طرح نداشتیم و اجرایی کردن طرح جداسازی برخی کلاس‌ها در صورت امکان باید در تمام دانشگاه‌های کشور جا افتد. جهانشیر امینی با اعلام اینکه منتظر کسب تکلیف از وزارت علوم است، اضافه کرد: جداسازی برخی کلاس‌ها در صورت امکان تنها به عنوان بخش کوچکی از اسلامی کردن دانشگاه‌هاست؛ اما چگونگی اجرای آن نیازمند دقت و مطالعات بیشتری است.
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: ما از اول هم برای اجرای این طرح در دانشگاه ارومیه آمادگی نداشتیم و تاکنون هیچ تصمیم خاصی در این مورد اتخاذ نشده است. علی مراد‌زاده، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه برنامه‌ای برای جداسازی کلاس‌ها ندارد گفت: پذیرش در رشته‌ها را براساس ظرفیت انجام می‌دهیم. برای مثال در یک رشته 10 دانشجوی دختر و 10 دانشجوی پسر پذیرش می‌شوند.
اردوان ارژنگ رئیس دانشگاه یاسوج تأکید کرد: البته برخی از آیتم‌های اسلامی کردن دانشگاه‌ها از جمله فرهنگ حجاب و عفاف در حال اجراست اما برخی آیتم‌ها از جمله جداسازی حساسیت برانگیز است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد. محمدرضا میری رئیس دانشگاه بیرجند نیز گفت: برخی کلاس‌های عمومی بدون هیچ هزینه و مشکلی برای دانشگاه پیش از این هم جدا بودند به همان صورت برگزار می‌شوند اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای این طرح در دانشگاه نداریم.
همچنین دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه نیز در این‌باره گفت: این طرح یک واپس‌گرایی صرف و عقب ماندگی آشکار است. وی در گفت‌و‌گو با شبکه با بیان این مطلب تصریح کرد: اینک پس از گذشت حدود 50 سال از تأسیس اولین دانشگاه در ایران و در زمانه ای که حتی روستائیان و تفکرات سنتی جامعه با فرهنگ دانشگاه همسو شده‌اند صحبت از تفکیک درست نیست.
قرایی مقدم با بیان این‌که تفکیک جنسیتی در کیفیت تحصیلی تأثیر‌گذار است، گفت: با توجه به اینکه ما همزمان از وجود دانشگاه‌های تک جنسیتی نیز برخورداریم می‌توان دریافت که طرح مذکوربروز آسیب‌ها و صدمات متعددی را موجب خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
دانشجو یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 16:38

بیش از هر چیز عکس مطلبتون گویای مطلب بود و جذاب

سلام
ممنون از لطف شما دوست عزیز و به امید عدالت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد