حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

مجازات خواستگاران قلابی

در گذشته فردی که با فریب در ازدواج به سوءاستفاده از طرف مقابل می‌پرداخت به عنوان یک کلاهبردار تحت تعقیب قرار می‌گرفت و مجازات می‌شد اما هم‌اکنون در قانون مجازات اسلامی جرمی تحت عنوان فریب در ازدواج تعریف شده و مجازات مشخصی برای مجرم در نظر گرفته شده است.
براساس ماده 647 قانون مجازات اسلامی چنانچه هر یک از طرفین ازدواج پیش از عقد، طرف مقابل خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالیه، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی و شغل و سمت خاصی، تجرد و نداشتن سابقه ازدواج در گذشته و... فریب دهد و عقد برمبنای هر یک از این موارد غیرواقعی صورت گیرد مرتکب این عمل به حبس تعزیری از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شود.
یک مقام انتظامی نیز ضمن هشدار به دختران جوان و خانواده‌ها می‌گوید: اغفال دختران و سوء استفاده‌های مالی از آنها یکی از ترفندهای تبهکارانی است که در قالب خواستگاران عاشق‌ پیشه و صادق پا به زندگی دختران جوان و خانواده آنها می‌گذارند. این افراد سودجو برای رسیدن به اهداف پلیدشان با جلب اعتماد طرف مقابل و ابراز احساسات و مسائل عاطفی به زندگی فرد مورد نظر نفوذ می‌کنند.اما دختران جوان باید هوشیار باشند و به هر فردی اعتماد نکنند. مهمترین نکته هم این است که باید والدین خود را در جریان دوستی‌ها قرار داده و از آنها بخواهند درباره فرد مورد نظر تحقیق کنند و فقط به صرف داشتن ظاهری موجه و وضع مالی خوب به خواستگاران اعتماد نکنند. این افراد اغلب دختران پولدار یا آنهایی که سن‌شان بالا رفته و تصور می‌کنند دیگر موقعیتی برای ازدواج ندارند را بیشتر هدف قرار داده و به راحتی فریب‌شان می‌دهند.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد