حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

ضرورت تسریع در تصویب لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد

امروزه در حالی شاهد وقوع حوادث ناگوار از جمله قتل دختر دانشجو در پل مدیریت تهران، قتل روح‌الله داداشی قوی‌ترین مرد ایران و بسیاری موارد دیگر در کشور هستیم که با نگاهی اجمالی به روشنی در‌می‌یابیم بسیاری از قتل‌ها و جنایت‌ها با سلاح سرد رخ داده و می‌دهد. بر‌اساس گزارش‌های رسمی پلیس، 44 درصد از قتل‌ها در کشور با سلاح سرد رخ داده و وقوع قتل با استفاده از سلاح سرد نسبت به سال گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشته است.   

ممنوعیت حمل سلاح سرد

ادامه مطلب ...

به روزرسانی قوانین برای برخورد با حاملان سلاح سرد

نقش بسیار قابل توجه سلاح‌های سرد درجنایاتی مانند قتل،‌زورگیری و نزاعها، نگرانی کارشناسان مسائل انتظامی و قضایی را افزایش داده است و آنها خواستار برخورد جدی با این موضوع هستند.
نخستین بار نیروی انتظامی درسال 86 موضوع برخورد جدی تر با حمل سلاح سرد را به عنوان راه حلی برای کاهش وقوع جرایم خشن مطرح کرد.
پس از آن لایحه‌ای در مجلس هفتم مطرح و در خرداد 86 یک فوریت آن در صحن علنی تصویب شد اما لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع شد تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
با این حال عمر مجلس هفتم پایان یافت و مجال رسیدگی به این لایحه فراهم نشد، سپس در بهمن ماه 89 با پیگیری‌های رسانه‌ای و ابراز نگرانی مسئولان انتظامی و دولت و قوه قضائیه، نمایندگان مجلس هشتم باردیگر لایحه ممنوعیت حمل، فروش و توزیع سلاح سرد را مورد بررسی قرار دادند.  


ادامه مطلب ...