حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

سوال (فروش خط تلفن همراه به چند نفر)

سلام  

دوست خوبمون آقای محمد.ف.ت از تنکابن یعد از کلی سلام و احوال پرسی و تعریف و تمجید سوال کردند که بعد از توضیح من نوشته شده. 

 

با تشکر از این دوست خوبمون که کلی از ما تعریف کردند و یک انتقاد کرده بودند که بعضی از لینکها باز نمیشن؛ قابل توجه ایشون و همه بازدیدکنندگان قبلا هم گفته بودم که اگه لینکی باز نمیشه برای دانلود؛ در قسمت نظرات ایمیل و لینکی رو که میخواید بنویسید تا براتون ارسال بشه. 

 

سوال

از شخصی یک خط سیم کارت خریدم و فاکتور هم گرفتم ولی برای انتقال سند اقدامی نکرد. پس از گذشت مدتی متوجه شدم خط را به دیگری فروخته است. چه کار باید کنم؟ 

 

 

پاسخ

 از آنجا که سیم کارت پس از فروش به شما نتعلق به شما می باشد؛ شما می توانید تحت عنوان انتقال مال غیر از او در دادسرا طرح شکایت کنید.

سوال ( خلع ید)

سلام. 

خانم م.و از مشهد پرسیدند: 

 

سوال:  

با سند عادی در بنگاه خانه ای خریدم. فروشنده حاضر به تخلیه خانه نیست. آیا با همین مبایعه نامه عادی که در اختیار دارم میتوانم از دادگاه درخواست خلع ید کنم؟ 

 

پاسخ: 

خلع ید از اموال غیر منقول فرع بر مالکیت است؛و درباره اموال غیر منقول قانون کسی را مالک تلقی میکند که دارای سند رسمی است. به همین دلیل برای درخواست خلع ید از دادگاه ابتدا باید مبایعه نامه عادی در دادگاه تفیذ شود و پس از اثبات مالکیت؛ دارنده مبایعه نامه نسبت به درخواست خلع ید اقدام کند.

سوال (مطالبه مهریه در غیاب همسر)

سوال

شوهرم بدون اینکه من خبردار شوم اقدام به ترک منزل کرده و هیچگونه آدرس و نشانی از او ندارم. برای مطالبه مهریه باید چه کنم؟ 

 

پاسخ

از آنجایی که عقدنامه و سند ازدواج از اسناد رسمی است برای اجرای مفاد آن؛ هم میتوانید به دادگاه مراجعه کنید و هم به اجرای اسناد سازمان ثبت مراجعه کنید. و در صورتی که از شوهرتان اموالی سراغ دارید نسبت به توقیف آنها اقدام کنید.

سوال (مطالبه وجه چک)

سلام دوست عزیزی بی نام و نشان سوال کردند: 

 

سوال

یک چک برگشتی در اختیار دارم؛ برای مطالبه وجه آن باید به دادگاه محل اقامت خوانده مراجعه کنم یا دادگاه محل وقوع بانک؟ 

 

پاسخ

طبق رای وحدت رویه شماره ۶۸۸؛ در این مورد دارنده چک می تواند برای مطالبه وجه آن به دادگاه محل صدور چک یا دادگاه محل استقرار بانک و یا محل اقامت خوانده و برهکار مراجعه کرده و اقامه دعوی کند. دارنده چک در انتخاب هر یک از آنها نختار خواهد بود.

برگزاری آزمونسراسری کانون وکلا ۱۲ آذر ماه

رییس اتحادیه کانون های وکلا با اعلام اینکه آزمون سراسری وکلا ۱۲ آذرماه برگزار میشود؛ گفت: این آزمون توسط سازمان سنجش به صورت همزمان در تمامی کانون های وکلا در سراسر کشور برگزار می شود و امنیت اوراق امتحانی از زمان شروع تا زمان تحویل بر عهده کانون ها و پس از تحویل بر عهده سازمان سنجش است. 

بهمن کشاورز درباره برگزاری آزمون سراسری کانون وکلا در کشور گفت: بر اساس آخرین مصوبه اتحادیه کانون های وکلای ایران تمامی سوالات آزمون به صورت تستی و چهار جوابی است و دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۸۸ و دانشجویان دکترای ورودی ۸۷ می توانند در این آزمون شرکت کنند.هزینه آزمون ۳۵۰۰۰ تومان است که توسط کارت های شتاب پرداخت می شود و در صورت هر گونه اشتباه این مبلغ قابل استرداد نیست. وی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون کانون وکلا از ۲۱ مهر ماه از طریق اینترنت آغاز میشود؛ گفت: تاریخ آزمون ۱۲ آذر ماه است.کشاورز به متقاضیان آزمون سراسری وکالت اطمینان داد که منابع و مواد آزمون امسال همانند سال های گذشته است و هیچ تغییری ندارد.

دانلود رایگان کتب تمامی شاعران پارسی گوی

سلام به همه 

این بار براتون یه سایت گذاشتم که می تونید آثار نظم و نثر فارسی از تمامی شعرا و ادبای پارسی گو رو اونجا ببینید. 

حافظ - خیام - سعدی - فردوسی - مولوی - نظامی - پروین اعتصامی - عطار - سنایی - وحشی بافقی - رودکی - ناصر خسرو - منوچهری  - فرخی - خاقانی - مسعود سعد - انوری - اوحدی - خواجوی کرمانی - عراقی - صائب تبریزی - شبستری  - جامی - هاتف اصفهانی - ابوسعید ابوالخیر - بابا طاهر - بهار - محتشم کاشانی - شیخ بهایی - سیف فرغانی - فروغی - عبید زاکانی - امیر خسرو دهلوی - شهریار  - جبلی - اسعدی گرگانی - فیض کاشانی - سلمان - رهی معیری - اقبال - بی دل - قاآنی - کسایی - عرفی ... همه و همه جمع اند  فقط میمونه شما که به سایت گنجور سر بزنید.

یک نمای فوق العاده از پاریس

سلام به همه دوستان 

میدونم که پست امروز هیچ ربطی (تاکید میکنم هیچ ربطی) به مطالب وبلاگ من نداره ولی خیلی قشنگه. نتونستم ازش بگذرم. 

روی لینک زیر کلیک کنید: 

 

http://www.gillesvidal.com/blogpano/paris.htm


تولد دوسالگی منه

سلام به همه دوستان و همراهان 

امروز دو سال از تولد این وبلاگ میگذره و حدود ۱۱۰۰۰ ببیننده گرامی از وبلاگ دیدن کردن. 

از همه شما ممنون و متشکرم و امیدوارم در این راه که قصد تداوم اون را دارم همراه هم باقی بمونیم. 

سیاوش 

 

دانلود منابع و سرفصل های رشته حقوق دانشگاه پیام نور

سلام 

طبق معمول هر سال و هر ترم بازم منابع دروس پیام نور تغییر کرد. 

منابع رشته حقوق رو براتون گذاشتم که از روی لینک زیر میتونید بردارید. 

http://s1.picofile.com/hoghoogh/Documents/manabe%20hoghogh.pdf.html

 

 سیاوش

فقط ۷ روز مونده تا جشن تولد

سلام سلام سلام 

سلام به همه 

ایشالله که همه خوب باشید و خرم 

فقط یک هفته تا جشن تولد دوسالگی این وبلاگ مونده. روز ۱۳ مهر ۸۷ بود که این وبلاگ باز شد و بعد از گذشت دو سال حدود ۱۱۰۰۰ بیننده داشته که به این خاطر خدا رو شاکرم. 

امیدوارم به یاری خدا و کمک شما مطالب این وبلاگ روز به روز بهتر و بدرد بخور تر بشه. 

سیاوش