حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

دیه همان 90 میلیون تومان !!!!

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

دیه همان 90 میلیون تومان  

100 نفر شتر = 1 نفر آدم

سخنگوی قوه قضائیه از افرایش نرخ دیه به 90 میلیون تومان خبر داد. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری بعد از ظهر دیروز با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده، قیمت دیه 90 میلیون تومان است و تغییری از لحاظ قیمت، اعمال نخواهد شد و امسال همین قیمت خواهد بود. درباره قراردادهای امسال هم که براساس 45 میلیون تومان بود، مقرر شد از ابتدای مهر، بیمه‌ها بتوانند قراردادها را تجدید کنند. وی افزود: این طور که شنیده‌ام، قرار است بیمه‌ها تا سقف 60 میلیون تومان در نیمه دوم سال قرارداد داشته باشند و 30 میلیون باقی را شخص بپردازد که اگر گذشت شاکی‌ها رخ نداد و بقیه دیه را مطالبه کردند، اگر متهم توانایی پرداخت داشته باشد، آن را می‌پردازد. در غیر این صورت اگر معسر بود، فرد به زندان نمی‌رود و براساس احکام اعسار به موضوع رسیدگی می‌شود. 

ادامه مطلب ...

فردای تیره در انتظار قربانیان امروز

بررسی گذشته مجرمان خطرناک نشان می‌دهد، اغلب آنها قربانی طلاق یا حبس والدین در دوره کودکی شده‌اند. به همین خاطر اغلب این افراد به دلیل نبود سایه پرمهر و محبت پدر و مادر در زندگی و سرخوردگی‌های فراوان اجتماعی، ‌برای عقده‌گشایی به جرایم مختلف دست می‌زنند. در این میان بی‌توجهی یا کم‌توجهی مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه به سرنوشت این کودکان و رها شدن آنها در جامعه موجب پیدایش مجرمان خطرناک در کشور می‌شود. کارشناسان اعتقاد دارند کودکان در معرض خطر، بدسرپرست، بی‌سرپرست و تک‌سرپرست باید در اختیار سازمان‌های حمایتی قرار گیرند و پلیس اطفال نیز باید تشکیل شود.
آن گونه هم که پژوهش‌ها نشان داده اغلب کودکان بزهکار متعلق به خانواده‌های از هم گسیخته‌ای هستند که به طور عمده با افت تحصیلی و ترک تحصیل روبه‌رو شده و در نهایت از زندان سر در می‌آورند.  

 

ادامه مطلب ...