حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

روش تاسیس انواع شرکتها

روش تاسیس انواع شرکتها

روش تاسیس انواع شرکتها بر طبق ماده 20 قانون تجارت شرکتهای تجارتی هفت نوع می باشد: .1 شرکت با مسئولیت محدود . .2 شرکت سهام که خود بر دو نوع سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شوند ( ماده 4 بخش اول شرکتهای سهامی قانون تجارت ( .3 شرکت تضامنی .4 شرکت مختلط غیر سهامی .5 شرکت مختلط سهامی .6 شرکت نسبی .7 شرکتهای تعاونی که تعریف هر یک در قانون تجارت بیان گردیده است. 

ادامه مطلب ...

حضانت

یکی از مهمترین اهداف حقوق خانواده تقویت نهاد مقدس خانواده و پاسداری از قداست و حفظ و بقای آن و نیز حمایت از مادران و فرزندان است . به موجب اصول 21 و 156 قانون اساسی قانون باید از مادران در دوران بارداری و حضانت ، حمایت نماید و نیز در صورت نبودن ولی شرعی قیمومیت فرزندان به مادران شایسته سپرده شود. مفهوم حضانت حضانت واژه عربی است که به معنای حفظ کردن ، درکنار گرفتن ، پرورش دادن و به سینه چسباندن است در قوانین جمهوری اسلامی تعریفی از حضانت ارائه نگردیده و در قانون مدنی تحت عنوان نگاهداری و تربیت اطفال به حضانت اشاره شده است و البته تعریف حضانت به عرف و رویه قضائی واگذار گردیده است .

ادامه مطلب ...

تعدد زوجات برای مردان در اسلام(!!!!!!!!!)

سلام 

یکی از مصادیقی که زن ها درباره نابرابری حقوق خود با مردان عنوان میکنند اجازه دادن به مرد برای داشتن چند همسر است. بنده هم جز مخالفین این حق هستم. مطلبی در این مورد در سایت www.pasokhgoo.ir خوندم که در مورد علل اجتماعی و شرعی این حق توضیح داده. من رو قانع نکرد. در ادامه مطلب بخونید شاید شما رو قانع کنه. هرچند وقتی من که مرد هستم قانع نشدم پس خانمها که معلومه نظرشون چیه

ادامه مطلب ...

توجه

سلام 

 

میخواستم به عرض دوستان برسونم که اگه بعضی از لینکها برای دانلود عمل نمیکنند لطفا پیغام بذارید و  ایمیل هم بنویسید تا در اولین فرصت مورد درخواستی برای شما ارسال بشه. در ضمن فکر میکنم بلاگ اسکی با اینترنت اکسپلورر بهتر کار میکنه تا با مرورگرهای دیگه. 

 

                                                                                                      با تشکر 

 سیاوش - مدیر وبلاگ

آیا می توان مهریه را بخاطر بدهی توقیف کرد؟

خانمی بدلیل بدهی محکوم به پرداخت وجه سه فقره سفته گردیده است .در اجرای رای چون مالی ندارد آیا میشود به استناد ماده 87 قانون اجرای احکام مدنی مهریه وی را نزد شوهر این خانم توقیف کرد یا خیر بعبارت دیگر همانطوریکه میدانید مطالبه عندالمطالبه میباشد ودرصورتی که زوجه مهریه را مطالبه نکند آیا اجرای احکام به دلیل بدهکار بودن میتواند در جهت محقق کردن اجرای حکم از طرف بدهکار مهریه را مطالبه ودرنتیجه آن را توقیف نماید؟ 

 

پاسخ در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

قانون محلل در اسلام (!!!!!)

سلام 

به نام ایزد دانا 

حتما بچه های حقوق در مورد قانون محلل اطلاع کافی دارند. فقط جهت اطلاع دیگران بگم که قانون محلل زمانی اجرا میشه که یک مرد سه بار همسر خود را طلاق بده. در این هنگام اون زن و مرد به هم حرام میشن مگر اینکه زن با مردی دیگه ازدواج (دائم) کنه و نزدیکی انجام بشه و بعد شوهر فوت کنه یا از شوهر جدا بشه. اون وقت اون مرد اول میتونه مجددا با زن سابقش ازدواج کنه. در دید کلی قانون بسیار خنده دار و مشمئز کننده ای بنظر میرسه. بنده هم از مخالفین این قانون هستم . در سایت www.tahoorkotob.com مطلبی در این مورد نوشته شده بود و دلایل درستی این قانون رو ذکر کرده بود که هر چند این بنده حقیر رو قانع نکرده ولی برای شما میذارم که بخونید، شاید قانع شدید. هر چند اگه قانع کننده هم باشه چیزی از بدی این قانون کم نمیکنه.این مقاله رو در ادامه مطلب بخونید.(نظر یادتون نره)

ادامه مطلب ...

طلاق

هرچند صحبت کردن در مورد طلاق چندان خوشایند و مطلوب نیست، اما مطرح کردن مباحث خانواده می‌طلبد که در مورد این مساله نیز توضیحاتی داده شود.

- برای اجرا شدن طلاق، اخذ گواهی عدم امکان سازش الزامی است، ضمن اینکه دادگاه پس از بررسی موضوع، مساله را به داوری ارجاع می دهد و پس از کسب نظر داوران مبادرت به صدور حکم می‌کند...

ادامه مطلب ...