حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

حقوق - سیاوش ریحان صفت

همه چیز درباره حقوق ,دانلود کتاب , دانلود نمونه سوال , دانلود کتاب برای موبایل ,سوال و جواب حقوقی , مشاوره حقوقی

مهریه عندالمطالبه یا عندالاستطاعه؟؟؟؟؟

به اعتقاد فاطمه راکعی، عندالاستطاعه شدن پرداخت، اصل مهریه را زیر سوال می‌برد. کدام زن می‌توند اثبات کند که همسرش استطاعات و توان پرداخت مهریه را دارد، اما از آن سر باز می‌زند؟

 

فاطمه راکعی درباره اضافه شدن بند اختیاری پرداخت عندالاستطاعه مهریه در عقدنامه ازدواج، گفت: متاسفانه این موضوع از مواردی است که نشان می‌دهد، در میان برخی از مسوولان قانونگذاری و مسایل حقوقی و اجتماعی کشور تا چه اندازه گرایش‌های مردمحور و مردسالارانه وجود دارد.

راکعی ادامه داد: این در شرایطی است که زنان ما سال‌هاست تلاش می‌کنند در ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی همانند دیه و نظایر آن، شرایطی برابر با مردان داشته باشند.

وی با بیان این که سوءاستفاده از ازدواج و پیوند خانوادگی برای طلب مهریه سنگین توسط عده معدودی از زنان، مورد تایید هیچ کس به ویژه‌ عموم زنان کشور نیست، اظهار کرد: متاسفانه به علت بروز چند مورد طلب مهریه سنگین توسط برخی از زنان که مورد تایید ما هم نیست، عندالمطالبه بودن مهریه که در قانون، عرف و شرع به صراحت ذکرشده به عندالاستطاعه بودن در حال تغییر است.

رییس کمیته بانوان خانه احزاب افزود: عندالاستطاعه شدن پرداخت، اصل مهریه را زیر سوال می‌برد. کدام زن می‌توند اثبات کند که همسرش استطاعات و توان پرداخت مهریه را دارد، اما از آن سر باز می‌زند؟ آن‌هم در شرایطی که متاسفانه برخی مردان صادقانه عمل نمی‌کنند و اموال و دارای‌های خود را پنهان می‌کنند.

وی در پایان گفت: تلاش خواهیم کرد تا از عندالاستطاعه شدن پرداخت مهریه زنان به صورت قانون و عرف در کشور جلوگیری کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
عدالت پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 http://mensright.mihanblog.com/

محض اطلاع خانم راکعی عرض میکنم:
الان فروردین 91 است و سال قبل 18000 زنذانی مهریه داشته ایم. آیا 18000 مورد تعداد معدودی است؟ میدونید 18000 فرصت شغلی از بین رفتن یعنی چه؟
الان مردها هستند که در حداقل حقوق اجتماعی به سر میبرند. باید سربازی بروند ولی هیچ سهمیه ای در دانشگاهها ندارند.
چرا که اگر زوج بیماری صعب العلاج داشته باشد یا بیکار شود یا نازا باشد طبق قانون زنش هم میتواند طلاق بگیرد هم مهریه 100، 200، 300 تا 8000 سکه ای را؟
چرا حق حبس و خودداری زن از تمکین شوهر به مدت 50 یا 100 سال را در شرایطی که قانون حتی به مرد اجازه ازدواج مجدد را هم نمیدهد نمیگویید؟ آیا یک مرد ازدواج میکندکه تا آخر عمر نفقه و مهریه بدهد و یک بار هم زنش را نبیند؟

سلام خدمت آقا یا خانم عدالت (که به احتمال زیاد آقا هستند)ای کاش خانم راکعی نظر شما رو بخونن تا خودشون جواب بدن اما از اونجایی که احتمالا نمیخونن من نظر خودم رو درباره حرفای شما میگم:
تمام حرفایی که شما زدید فقط با یک جمله من جواب داده میشه و اونم اینه که هیچکس شمشیر زیر گردن مرد نذاشته که مهریه سنگین قبول کنه که شما حالا از زندانی بودن و بیکار شدن و حق حبس و ... اعتراض دارید. شاید بگید اگه مهریه سنگین رو قبول نکنید هیچ دختری حاضر به ازدواج با شما نمیشه. در جواب باید بگم که این حرف اصلا منطقی بنظر نمیرسه. حتی اگر درست هم باشه نباید دینی رو بر عهده بگیرید که از پرداختش ناتوان هستید. فکر میکنم اگه مرد مهریه ای رو قبول کنه که توان پرداختش رو داشته باشه هیچ کدوم از موارد مورد اعتراض شما پیش نمیاد.
ممنون از بازدید و نظرتون
موفق باشد
سیاوش- مدیر وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد